Awakening [אפי פז]

30 September 2008

שידורי המהפכה של אופרה ואקהרט

Filed under: awakening — efipaz @ 10:58 pm
מעריב nrg – גוף ונפש

שידורי המהפכה של אופרה ואקהרט
בפעם הראשונה קיבלה רוחניות רצינית, עמוקה ורדיקלית גושפנקא רשמית מהתרבות הפופולרית. מיליוני אנשים ברחבי העולם צפו באופרה ווינפרי ואקהרט טולה מכריזים שאנחנו לא מי שאנחנו חושבים שאנחנו, לא המחשבות ולא הרצונות ולא ההיסטוריה שלנו. לא פלא שהנוצרים פתחו נגדם במסע צלב
תומר פרסיקו | 29/9/2008 8:16
אופרה ווינפרי ואקהרט טולה
אופרה ווינפרי ואקהרט טולה

השנה זה קרה: אינטרנט, מגה-סלביות ורוחניות אמיתית נפגשו לראשונה ויצרו שילוש קדוש המגיע – ומוכר – למיליונים. את המאורע חסר התקדים הזה ניתן לזקוף לזכותה של אופרה ווינפרי, אחת הנשים העשירות והמשפיעות בארה”ב, שלקחה תחת חסותה את אקהרט טולה, אחד המורים הרוחניים הטובים והבהירים בעולם, והעלתה אותו איתה לסדרה של עשרה שידורי אינטרנט בינלאומיים.

כך קרה שהחל מהשלישי במרץ, ובמשך עשרה שבועות, מאות אלפי אנשים בכל העולם (בעיקר בארה”ב), צפו בכל פרק ופרק שבהם ווינפרי וטולה דיברו על הדברים הבסיסיים והעיקריים של כל רוחניות עמוקה ואותנטית: מודעות להווה, תשומת לב לחיים עצמם, חקירה אינטימית וחופשית של עצמנו והסובב אותנו, ההבנה שברגיל אנחנו לא תופסים את העולם ואת עצמנו כהווייתם, וההתעוררות לתפיסתם נכוחה.

מיליונים מסביב לעולם, שבוע אחרי שבוע, התקבצו אל אופרה ובאו כדי לשמוע (וגם כדי להתקשר בסקייפ ולשאול שאלות). אקהרט, כמובן, הדגיש את כוחו של הרגע הזה, ואילו ואופרה לא היססה לנפץ כוחות גדולים מהעבר: כשנשאלה על ישו הבהירה חד משמעית שהיא מזמן “הוציאה את אלוהים מהקופסה”, כשבשנות העשרים שלה לא היתה מוכנה שיספרו לה שאלוהים הוא “קנאי”. לאורך השידורים היא המשיכה והבהירה שלדעתה ישו לא הגיע כדי ליצור את הנצרות, אלא כדי להוביל אותנו למודעות גבוהה יותר, ושהיא בטוחה שיש דרכים רבות לבד מהנצרות להגיע אל אלוהים. ומיליונים מסביב לעולם רואים את הקולות.

שידורי המהפכה של ווינפרי וטולה משמעותיים לא מפני שהם הגישו רוחניות להמונים (שהרי זה כבר שנים לב-לבו של הניו-אייג’), אלא מפני שהם הגישו רוחניות רצינית להמונים. ווינפרי עצמה עסקה בדיוק שנה לפני שיתוף הפעולה שלה עם טולה בקידום הזיבלון הספירטואלי “הסוד”, והייתה יכולה בקלות להישאר בנפתולי ההגות המעודנת של האנרגיות והקריסטלים. נשיאתו של טולה על כפיה מהווה אירוע תקדימי שבו מורה אדוויטה מקבל חשיפה שכזו, לקהל רחב ורבגוני שכזה.
“האישה המסוכנת בעולם”

יותר מכך: כפי שכתבתי כבר אז, למעשה מדובר בפעם הראשונה שרוחניות שבסיסה רציני, מציאותי ועמוק מקבלת גושפנקא רשמית מהתרבות הפופולרית. כאשר ווינפרי וטולה מכריזים מול מיליוני צופים שאנחנו לא מי שאנחנו חושבים שאנחנו, שאנחנו לא המחשבות ולא הרצונות ולא ההיסטוריה שלנו, אלא “המימד האלמותי”, “הנוכחות האלוהית”, “הקיום”, “ההכרה” וכו’, כבר לא מדובר בעוד נדבך פשוט מהרומן המזוגזג
והבלתי מחייב שעורכת הבורגנות עם הרוחְניות. זה לא איזה ניוז-אייטם על גורו מגניב או על סלב שנתפס לקבלה. זו כוכבת טלוויזיה מגא-פופולרית שמקדישה זמן ניכר להפצת רעיונות נון-דואליים, שמאתגרים את עמודי התווך של תמונת העולם המערבית.
וכמובן, על כל מהפכה קמה מהפכת הנגד, ולכל נביא ימצאו צולבים. הקידום האגרסיבי של רוחניות חופשית ואותנטית על ידי ווינפרי עורר כנגדה את הנצרות השמרנית, שבהמשך למסורת המפוארת שלה מימי הביניים מיהרה לכנות את ווינפרי “מכשפת ניו-אייג'”, והאשימה אותה בסימום ההמונים ב”קראק ניו-אייג’י”.

המטיף האינטרנטי ביל קלר למשל, שמגלה יום יום ליותר משני מליון מנויים את רצון האל המפורש, כינה את אופרה “האישה המסוכנת ביותר בעולם” המקדמת “שקרים אוניברסליסטים מהגיהנום” והאשים אותה גם ברצון להיות “הגורו הרוחני של האומה, ללא מודעות לכך שהיא למעשה משמשת ככלי של השטן המוביל מיליונים לשאול”.

הוא אף הכין באתרו “עימות” בו הוא “מתדיין” עם קטעים שלקח ממש מתוך השידורים של אופרה וטולה. שמרנים אחרים העלו ליו-טיוב סרטון שבו הם יוצאים נגד שידוריהם של ווינפרי וטולה וקוראים להחרים את “הכנסייה של אופרה”. מהתגובות ההיסטריות של הפונדמנטליסטים אפשר כמובן ללמוד על גודל ההישג שלה.

סיכום אירוע: מיליוני צופים למדו מה זה אדוויטה, ספרו השני של טולה “A New Earth” מכר מהדורות על גבי מהדורות, אופרה קוללה על ידי הנוצרים האדוקים וטולה הפך לאוּבּר-גורו כלל-עולמי, היורש את מקומם של המהארישי יוגי ואושו. והעיקר: זרעים של רוחניות רדיקלית ואותנטית הופצו לכל עבר, ומי יודע מתי ילבלבו לטובת כולנו. שרק תהיה לנו שנה טובה ומודעת לעצמה.
הנה הממשק של כל שידורי ווינפרי וטולה , והנה המשדר הראשון של זוג מכשפי הניו-אייג’

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment

Create a free website or blog at WordPress.com.