Awakening [אפי פז]

26 August 2008

לולאת האל – קצת על אורן זריף

Filed under: awakening — efipaz @ 4:20 pm
Tags:
לולאת האל – סדנת “ויפאסנה יהודית”, וקצת על אורן זריף

. אורן זריף, רופא אליל מצליח בעל כריזמה של מוכר חמוצים, התארח אצל לונדון וקירשנבאום כדי לנסות להסביר למה הוא מבקש מהמועסקים שלו, מעל שלושים איש, להוסיף את השם “זריף” לשמם (ממש, בתעודת הזהות). קירשנבאום מיד אמר שהוא תחילה חשב שזו כמובן עלילה שפלה של עיתונאי רע לב, אלא שמסתבר שזריף מודה בעניין. כשהתבקש להסביר החל זריף לפלוט נאום שנראה מוכן מראש, בו, תוך אינטונציות ומניירות של סוכן נדל”ן שחולם להיות חבר מרכז ליכוד, הוא הסביר שאמנם “בן תמותה רגיל” לא מבין את זה, אבל מי שבקיא בשיטת “הפסיכוקנזיס, התת-מודע, כניסה לתוך התדר” (זהו השגר הפסאודו-רוחני פרי חלציו של זריף) יכול להגיע למסקנה ש”השם זריף הוא שם עם ערך, עם אנרגטיקה מאוד מאוד חזקה”, והיות והוא דואג לעובדיו, מן ההכרח המוסרי שהוא יכפה עליהם להכניס את שמו לשמם.

אחר כך לונדון מבקש ממנו הסברים לשיטתו, והוא מתחיל לפלוט בליל של פתפותי ניו-אייג’ (“עין שלישית”, “רמה אנרגטית”). אז לונדון שואל מה זה רמה אנרגטית, וזריף מסביר ש “רמה אנרגטית זה רמה אנרגטית” ועוד כהנה וכהנה פנינים ומאורות. מי שרוצה באמת להבין על מה מדובר חייב לראות את זה בעצמו – ממש quack בפעולה – הנה הלינק לתכנית כולה (הראיון החל מהדקה ה- 50), והנה הראיון עצמו.

האמת היא שאחר כך זריף קצת מצליח להסביר את עצמו, או לפחות נדמה לי שהרקע שלי בנושאים אלו איפשר לי לברור בבליל הני-אייג’יזמים ולהבין אותו. אם אני לא טועה בתוך כל הממבו-ג’מבו הפלצו-רוחני שלו הוא בעצם טוען שהוא מסוגל לחדור בכוח חשיבתו למוחו של אדם ולשנות לו את דפוסי החשיבה (אם הוא רק היה מוותר על ה”אנרגיות” ועל ה”תדרים” הכל היה יותר ברור). אז האם אני מאמין שדבר כזה אפשרי? בגדול, תוך סייגים שונים, (אל תהרגו אותי) כן. האם אני מאמין שזריף מסוגל לו? לא הייתי פוסל אפשרות כזאת לחלוטין. מה שכן, על פי התנהגותו וצורת דיבורו, אני מפקפק בכך מאוד.

מוסיפה לפקפוקי עובדת הבאתם, על ידי זריף, של קבוצת “הילרים” בפיקודו לאולפן. “הילרים” אלה היו אמורים לשדר “אנרגיות” אל מוחותיהם של ל&ק, ולשנות את דפוסי מחשבותיהם כך שהם יחוסו על זריף מרואיינם, ולא יעשו לו את החיים קשים. התוצאה: כישלון רבתי. כשזריף נשאל אודות חבורת בני-הנביאים שלו הוא הודה שהוא הביא אותם כי הוא נמנע מלהתראיין אצל לונדון כי “כבד עלי, קשה לי, לא יודע להסביר למה”. לונדון מיהר להסביר לו בדיוק למה: “אני אגיד לך למה: כי אני לא קונה את הקשקושים שלך! אני חושב שאתה נוכל!” ואז גם הציע לו לנסות לדחוק בכוח מחשבתו את זמן החדשות הלאה כדי שלא יאלצו להפסיק לדבר. בקיצור, זריף מדבר כמו סוחר סוסים, והסחורה שהוא הביא לאולפן התגלתה בשידור חי כקבוצה של חמורים.

מיד אחרי הראיון עם זריף קיבל לונדון שיחת איום, והגיש תלונה במשטרה. קראו על כך כאן. אני אהבתי את הפסקה הבאה בכתבה הזו של רותי זינגר-חרותי:

יש לציין כי זריף טען לפני הראיון, כי ינסה “לשבש” את הלך מחשבתו של לונדון, ואף הצטייד בשורת תומכים “הילרים” שעמדו בכניסה ל”בית הוורד” בגבעתיים, שם שוכנים אולפני ערוץ 10, ושידרו “אנרגיות” כדי לסייע לזריף בראיון.

למי שתוהה: “בית הורד” הוא מקום אמיתי.

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

